Muzeum Emigracji w Gdyni (dział historyczno-badawczy) poszukuje kandydata/ki na stanowisko:
Specjalisty ds. badawczych
Wymiar pracy: pełen etat (40 godzin tygodniowo), umowa na zastępstwo
Adres: Muzeum Emigracji w Gdyni, ul. Polska 1, 81-339 Gdynia
Osoba, której poszukujemy powinna spełniać poniższe wymagania:
wykształcenie co najmniej wyższe, o profilu socjologicznym: antropologia społeczna, historia kulturowa, inne z zakresu historii społecznej,
minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze prowadzenia badań, diagnozy społecznej, analiz w zakresie struktur, procesów i reguł społecznościowych, współczesnych przemian społeczno-kulturowych,
gruntowna wiedza i znajomość tematyki będącej przedmiotem działalności Muzeum,
bardzo dobra znajomość historii najnowszej,
doświadczenie zawodowe w zakresie koordynacji lub zarządzania projektem,
doskonałe zdolności komunikacyjne oraz interpersonalne,
łatwość wystąpień publicznych, odporność na stres,
znajomość przepisów, procedur i funkcjonowania struktur instytucji publicznych,
biegła znajomość j. angielskiego w mowie i piśmie,
wysoka kultura osobista.
Dodatkowo mile widziane będą:
doświadczenie w zakresie prowadzenia badań/analiz w obszarze migracji,
doświadczenie w pracy w instytucji kultury lub instytucji samorządowej,
znajomość innych języków obcych,
znajomość środowisk i organizacji polonijnych z uwzględnieniem emigracji współczesnej,
wykaz publikacji naukowych i popularyzatorskich,
opis dorobku naukowego i doświadczenia dydaktycznego.
Warunki pracy na stanowisku:
Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Praca w siedzibie Muzeum oraz w terenie.
Zakres zadań:
organizacja i koordynacja projektów badawczo-społecznych dotyczących historii emigracji z Polski i ziem polskich oraz współczesnych ruchów migracyjnych na świecie,
nadzór merytoryczny nad przygotowywanymi projektami oraz tworzenie analiz, opracowań i ekspertyz na potrzeby działalności Muzeum Emigracji w Gdyni,
współpraca z instytucjami i placówkami naukowymi, badawczymi, dydaktycznymi w kraju i za granicą
planowanie i koordynacja działań wydawniczych Muzeum dotyczących publikacji naukowych i popularnonaukowych,
organizacja debat, sesji i konferencji w zakresie tematów będących przedmiotem działania Muzeum Emigracji w Gdyni.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1.Życiorys – CV,
2.List motywacyjny,
3.Propozycja projektu/działania o charakterze badawczo/naukowym dot. współczesnych migracji w Europie.
4.Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5.Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe, kwalifikacje i umiejętności,
6.Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.
Wszystkie ww. dokumenty muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać na adres: Muzeum Emigracji w Gdyni, ul. Polska 1, 81-339 Gdynia, w terminie do dnia 30 czerwca 2016 r. do godz. 10:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: specjalista ds. badawczych”.
Aplikacje, które wpłyną do Muzeum po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Wybrani kandydaci zostaną powiadomieni o terminie rozmowy wstępnej.
Dokumenty osób niezakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone.