Mamy przyjemność przedstawić Państwu rekomendacje przygotowane przez uczestników seminarium „Uczeń z doświadczeniem migracji w polskiej szkole”, zorganizowanego przez Muzeum Emigracji w Gdyni w listopadzie 2019 roku.
Wśród rad skierowanych do szkół i nauczycieli znajdują się m.in. propozycje, w jaki sposób przygotować społeczność szkolną na przyjęcie nowego ucznia. Autorzy rekomendacji polecają zorganizowanie warsztatów antydyskryminacyjnych czy też wydarzeń, podczas których uczniowie będą mieli możliwość poznania kultur świata i języków obcych.
Rekomendacje dotyczą także rozwiązań systemowych, które mogą ułatwić pracę nauczycielom i edukatorom. Uczestnicy seminarium proponują m.in. stworzenie Sieci Specjalistów pracujących z osobami doświadczonymi migracją, do której mogliby należeć przedstawiciele instytucji kultury, jednostek samorządowych i organizacji pozarządowych, oraz zwiększenie możliwości indywidualnego podejścia do ucznia z doświadczeniem migracji.
Bezpłatna publikacja zawierająca wszystkie rekomendacje dostępna jest online – POBIERZ