Migracje języka – jak tworzyć lekcje, które łączą | warsztaty dla Nauczycieli i Nauczycielek

Jesteś nauczycielem i pracujesz z klasami różnorodnymi kulturowo? Może wśród Twoich uczniów są osoby z doświadczeniem migracji? Odkryj, jak uczyć języka i integrować klasę przez przygodę, kreatywność i doświadczenie – dołącz do warsztatów podczas których poznasz techniki i narzędzia wzbogacające naukę języka polskiego jako obcego.

Przestrzeń Muzeum, miejsce pełne bogate w wystawę, eksponaty i rzeczy z historią, może okazać się doskonałym miejscem do nauki języka i kultury.

 

Opis warsztatów

Cykl warsztatów zaprojektowaliśmy z myślą o nauczycielach pracujących w klasach różnorodnych kulturowo i językowo. To projekt dla edukatorów chcących rozwijać swoje kompetencje w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego (JPJO), integracji uczniów z doświadczeniem migracji oraz tworzenia angażujących, kreatywnych i wspierających przestrzeni edukacyjnych. Każdy blok łączy inspirację, doświadczenie i praktyczne narzędzia, które uczestnicy mogą wdrożyć natychmiast w swojej pracy.

Uczestnicy poznają sprawdzone strategie wspierania integracji uczniów z doświadczeniem migracyjnym, budowania akceptacji różnorodności i dbania o własny dobrostan. Zdobędą także narzędzia pomagające tworzyć klasę pełną współpracy, uważności i wzajemnego zrozumienia.

 

Podczas dwudniowych warsztatów, zaplanowaliśmy następujące bloki tematyczne:

  • Blok 1: Transmigracja Języka – projektowanie lekcji jako przygody w muzeum
  • Blok 2: Klasa, która przyjmuje – integracja, współpraca i dobrostan nauczyciela 
  • Blok 3: Magia rekwizytu – jak jeden przedmiot zmienia lekcję

 

Efekty dla uczestników:

  • projektowanie lekcji jako przygody angażującej głowę, serce i ciało,
  • opracowanie gotowych scenariuszy i kart pracy do klas mixed-ability,
  • wykorzystanie storytellingu, dramy, improwizacji i aktywności ruchowych,
  • stosowanie deep learning, social learning i experiential learning,
  • mapowanie emocji uczniów i planowanie lekcji włączających każdego uczestnika,
  • integracja uczniów migrantów i wspieranie ich rozwoju językowego,
  • tworzenie społeczności klasowej opartej na akceptacji i współpracy,
  • ćwiczenia JPJO wspierające integrację, regulację emocji i międzykulturowość,
  • wykorzystanie modelu 6 Cs i mindfulness w pracy z uczniami,
  • łączenie rękodzieła i zabawy w nauczaniu języka,
  • wykorzystywanie przedmiotów jako punktu wyjścia do lekcji pełnej aktywność.

 

Warsztaty poprowadzi  Anna Kowalczuk   24 lat uczy języka polskiego jako obcego w Gdyni. W swojej pracy dydaktycznej wykorzystuje miasto jako przestrzeń edukacyjną. Jest autorką podręczników do nauki języka polskiego jako obcego oraz narzędzi e-learningowych wspomagających naukę polskiego. Od lat tworzy autorskie materiały dydaktyczne – karty pracy i zadania – które nie tylko wspomagają naukę języka, ale też angażują cudzoziemców w aktywne uczestnictwo w życiu Gdyni.

 

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Obowiązują zapisy mailowe: l.radacka-majek@muzeumemigracji.pl.

Share

Related posts:

Nadchodzące wydarzenia