Muzeum Emigracji w Gdyni jako instytucja działająca z różnymi grupami, od 2018 roku realizuje działania skierowane do nauczycieli. Przez ten czas zebraliśmy wiele wniosków i refleksji nt. edukacji szkolnej. Stąd chętnie przyłączyliśmy do inicjatywy Stowarzyszenia Educational Cha(lle)nge, które podjęło pomysł realizacji spotkań o edukacji w Gdyni. Do współpracy przy projekcie zaprosiliśmy miejskie organy zajmujące się edukacją w Gdyni, takie jak:Gdyński Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, i Biurem ds. Jakości Życia Gdyński Zespół Wsparcia dla Oświaty
Celem projektu jest refleksja nad aktualną sytuacją w edukacji, potrzebami oraz pomysłami na dobre praktyki. Każdy członek i każda członkini społeczności szkolnej i przedszkolnej jest w naszej opinii ważny i każdego oraz każdej głos chcemy usłyszeć. Ważne jest, aby dać możliwość spotkania osobom zaangażowanym w gdyńską edukację.
Dotychczas odbyły się dwa spotkania podczas, których uczestnicy mogli wysłuchać inspiracyjnych wykładów, dyskutować nt. potrzeb w gdyńskich szkołach. Na kanwie potrzeb, które zgłosili uczestnicy dotychczasowych spotkań wypracowaliśmy trzy priorytety dla gdyńskich placówek oświatowych na rok szkolny 2023/2024 wraz z kierunkami rozwoju i wsparcia oraz sposobem ewaluacji podejmowanych działań. Wypracowane priorytety to: akceptacja, współpraca oraz rozwój kompetencji miękkich.
Aktualnie planujemy kontynuować spotkania oraz wspierać uczestników w realizacji poszczególnych priorytetów w i ich placówkach edukacyjnych.
Stworzyliśmy również karty ze wskazówkami i dobrymi praktykami, nt. poszczególnych priorytetów.