Macie w swojej szkole lub klasie ucznia z doświadczeniami migracyjnymi lub reemigracyjnymi? Zapiszcie się na szkolenie i poznajcie nowoczesne metody pracy z uczniami z różnych środowisk. Dowiecie się m.in. w jaki sposób realizować ciekawe i twórcze zajęcia w różnorodnej grupie.
Poznacie też różne aspekty prawne czy psychologiczne związane z tematem migracji. Zapraszamy na pierwsze szkolenie, które odbędzie się w ramach muzealnego programu współpracy z nauczycielkami i nauczycielami.
Temat: Praca z dziećmi i młodzieżą z doświadczeniem migracyjnym.
17 marca, godz. 10-16, sala multimedialna Muzeum Emigracji w Gdyni
Wstęp wolny, obowiązują zapisy. Wypełnioną ankietę [do pobrania] prosimy o wysłania na adres:
l.radacka-majek@muzeumemigracji.pl.
Za nami pierwsze spotkanie z nauczycielami i nauczycielkami, na którym zebrało się ponad 40 aktywnych osób, chcących wymienić się swoimi doświadczeniami oraz poznać najnowsze trendy edukacyjne. Na spotkaniu uczestnicy m.in. zapoznali się z ofertą edukacyjną Muzeum Emigracji w Gdyni oraz z metodami pracy z grupami szkolnymi. Podczas oprowadzania po wystawie stałej powstała dyskusja o współczesnych wyzwaniach edukacyjnych.
Raz w miesiącu będziemy się spotykać w mniejszej grupie. Podczas szkoleń uczestnicy będą rozwijać swoje umiejętności oraz wspólnie doświadczać i testować innowacyjne metody pracy z dziećmi i młodzieżą. Najbliższe spotkanie będzie dotyczyć pracy z uczniami z doświadczeniami migracyjnymi. Poprowadzi Joanna Samp-Szulc.
Pełna informacja o szkoleniu:
„Praca z dziećmi i młodzieżą z doświadczeniem migracyjnym (imigranci, uchodźcy, reemigranci)”
Szkolenie skierowane jest do grona pedagogicznego szkół (dyrektorzy szkół, nauczyciele języka polskiego i innych przedmiotów, nauczyciele nauczania zintegrowanego, bibliotekarze szkolni, logopedzi, pedagodzy i psycholodzy), którzy w codziennej pracy stają przed wyzwaniem uczenia w klasie wielokulturowej. Szkolenie dotyczy aspektów prawnych, psychologicznych, kompetencji międzykulturowych oraz językowych uczniów-migrantów. Uczestnicy szkolenia poznają materiały i programy nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego, a także rozwiązania praktyczne. W części warsztatowej uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób realizować ciekawe i twórcze zajęcia zgodnie z założeniami glottodydaktyki polonistycznej. Celem jest nabycie umiejętności planowania i skutecznego przeprowadzenia zajęć w kontekście wielokulturowości edukacji inkluzywnej.
Joanna Samp-Szulc (ur. 1983) – polonistka i kulturoznawca, od 11 lat lektor języka polskiego jako obcego, wykładowca studiów podyplomowych Nauczanie języka polskiego jako obcego na WSB w Gdańsku, egzaminator Państwowego Egzaminu Certyfikatowego z Języka Polskiego Jako Obcego, właściciel pierwszej w Gdyni szkoły jpjo Polessa. Centrum Języka Polskiego. Uczyła dzieci, studentów, dorosłych w szkołach językowych Trójmiasta oraz w Związku Polaków Ukrainy w Odessie i na Krymie.