Jeśli chcesz odbyć w naszym muzeum praktyki uczniowskie lub studenckie, wypełnij formularz zgłoszeniowy.

Postaraj się zgłosić do nas jak najwcześniej – potrzebujemy czasu, aby sprawdzić możliwości odbycia praktyk, ustalić program oraz sprawdzić i podpisać dokumenty.

Co możesz robić na praktykach

Program praktyk dopasowujemy do zainteresowań osoby odbywającej praktyki oraz naszych możliwości organizacyjnych.

Osoby odbywające praktyki:

  • pomagają przy bieżących wydarzeniach odbywających się w muzeum,
  • przygotowują transkrypcje i napisy,
  • pomagają w inwentaryzacji zbiorów,
  • pomagają w digitalizacji zbiorów,
  • robią zdjęcia,
  • przygotowują opisy alternatywne do zdjęć,
  • i wiele innych – w zależności od możliwości obu stron.

Jak się zgłosić

Wypełnij formularz zgłoszeniowy i czekaj na kontakt z naszej strony.

Dalsze kroki

Po otrzymaniu zgłoszenia:

  1. Sprawdzimy, czy możemy zorganizować praktyki w czasie i zakresie przez Ciebie wskazanym.
  2. Skontaktujemy się z Tobą, aby omówić szczegóły. Zaproponujemy dział, w którym możesz odbyć praktykę lub dobierzemy zadania z różnych działów. Jeśli nie możemy zorganizować praktyk, również Cię o tym poinformujemy.
  3. Poprosimy Cię o dosłanie dokumentów dotyczących praktyki (na tym etapie potrzebny nam będzie wzór porozumienia z uczelnią lub szkołą oraz skierowanie na praktyki).
  4. Sprawdzimy przesłane przez Ciebie dokumenty. Jeśli będziemy mieli jakieś uwagi lub pytania, skontaktujemy się z Tobą.
  5. Po akceptacji i podpisaniu dokumentów, będziemy mogli rozpocząć Twoją praktykę.

Jakich dokumentów potrzebujemy

Będziemy potrzebować od Ciebie:

  • wzór porozumienia na realizację praktyk (zazwyczaj jest to standardowy wzór umowy przygotowanej przez uczelnię lub szkołę),
  • skierowanie lub zgodę z uczelni lub szkoły na odbycie praktyki.

Jeśli masz pytania

Marta Otrębska

Kierowniczka sekcji wolontariatu i koordynatorka do spraw dostępności